Noi informații privind valabilitatea autorizațiilor de mediu după finalizarea starii de alerta


446

În măsura în care cele mai multe activități economice efectuate în România generează efecte negative asupra mediului, cadrul legal urmărește responsabilizarea companiilor din perspectiva mediului. 

În acest context, autorizarea activității desfășurate din punct de vedere mediu este una dintre cerințele fundamentale pentru mediul de afaceri din prezent. Astfel, documentele de reglementare a activității sunt esențiale pentru un business, ele contribuind cu o imagine de ansamblu asupra efectelor generate la nivelul mediului și cu un plan de acțiune sigur și sustenabil care să susțină protecția mediului.

Viza anuala a autorizatiei de mediu – Necesară în efectuarea activității în parametrii stabiliți în autorizația de mediu

Obținerea autorizației de mediu reprezintă o obligație cheie prevăzută de cadrul legal pentru societățile economice care efectuează activități cu impact asupra mediului. Odată ce intră în posesia acestui document, agentul economic trebuie să respecte toate prevederile autorizației, fiind necesar să aplice măsuri și soluții de mediu pentru o minimizare eficientă a efectelor negative rezultate.

În plus, este important de menționat că această autorizație emisă de Agenția pentru Protecția Mediului nu are un termen prevăzut, ci este valabilă pe toată perioada desfășurării activității, în măsura în care se obține viza anuala autorizatii de mediu.

Viza anuală reprezintă documentul care demonstrează că activitatea prestată de societatea economică este în acord cu prevederile precizate în autorizație și că sunt respectați toți parametrii operaționali, fără introducerea unor noi schimbări.

Valabilitatea autorizațiilor de mediu dupa finalizarea stării de alertă

Cele mai citite articole

Este important ca titularii autorizațiilor de mediu să aibă la cunoștință toate informațiile legate de valabilitatea acestor documente de reglementare în contextul finalizării stării de alertă.

După cum este cunoscut, Agenția pentru Protecția Mediului a stabilit că la data terminării stării de alertă, intră în vigoare dispozițiile articolului 4 din Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. 

Potrivit acestor prevederi, valabilitatea documentelor emise de autoritățile și instituțiile publice se păstrează pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru un termen de 90 de zile de la încetarea ei.

Prin urmare, la sfârșitul perioadei de 90 de zile, Agenția pentru Protecția Mediului atrage atenția societăților economice care dețin autorizații de mediu sau autorizații integrate de mediu că sunt obligate să solicite viza anuală, potrivit cu precizările hotărâte în Ordinul nr.1150/2020 privind aprobarea Procedurii de aplicare a vizei anuale.

În concluzie, este o prioritate pentru societățile economice de a se documenta despre valabilitatea autorizațiilor de mediu după încetarea stării de alertă și de a acționa în consecință.

Cele mai citite articole