Metaverse – noua destinație virtuală a omului modern?


406

Multi-universul digital, cu nenumărate lumi virtuale, a trecut de la faza de proiect în care sunt implicați giganții lumii, precum Facebook, Microsoft, Tencent, Activision Blizzard, Adobe, Lenovo, Logitech, HP, Acer și multe alte branduri, la faza în care deja au apărut primele lumi virtuale în universurile The Sandbox, Decentraland sau Somnium Space.

Activitățile pe care le poți efectua astăzi în Metaverse sunt multiple: de la jocurile în cazinourile VR/AR (citește mai multe pe Bogdancazino.ro) și achizițiile de terenuri virtuale pe care poți construi diverse clădiri și până la participarea la concerte și conferințe sau achiziții din magazine exclusiviste. În prezent, peste 10.000 de lumi virtuale sunt pregătite pentru a fi accesate de către utilizatori.

Care sunt așteptările investitorilor în ceea ce privește Metaverse-ul?

Promovarea conceptului de Metaverse de către Facebook a contribuit la creșterea valorii acestuia de la 38.85 miliarde de dolari în 2021 la 47.48 miliarde de dolari în 2022. Predicțiile specialiștilor indică însă o evoluție uimitoare în următorii ani, astfel că în 2030 se preconizează o creștere a valorii Metaverse-ului de până la 1.6 trilioane de dolari. Această părere este susținută și de către rapoartele JPMorgan.

Există și păreri care indică faptul că multi-universul o să atingă valori și mai mari, cuprinse între 5 și 8 trilioane de dolari. Pentru că Metaverse-ul este echivalentul digital al lumii reale, așteptările sunt mari în ceea ce privește investițiile în sectorul de imobiliare (30.4%), vehicule (8.5%) și produse pentru locuințe (8.44%).

Valoarea companiilor care își propun să investească în multi-universul digital se ridică la 14.8 trilioane de dolari. Cele mai importante proiecte bazate pe tehnologia blockchain în 2022 sunt Axie Infinity, Decentraland, The Sandbox, Enjion Coin și Render Token. Reality Labs (Facebook), Epic Games (Sony), Activision Blizzard (Microsoft) și Hiro Capital își propun să investească în 2022 sume cuprinse între 200 milioane de dolari și 10 miliarde de dolari în Metaverse.

Cele mai profitabile modalități de monetizare în Metaverse sunt reprezentate de jocurile P2R (Play-to-Ear), panourile publicitare plasate în lumile virtuale, galeriile de artă, cazinourile cu criptomonede, publicitate, evenimente și concerte muzicale și lansarea de NFT-uri. Până în prezent peste 160 de branduri internaționale au investit în lumile virtuale, în următorii ani fiind așteptate și alte investiții din partea altor giganți din diverse industrii, precum Alibaba.

Cum poți obține acces în Metaverse în 2022?

Cele mai citite articole

Multi-universul înseamnă o trecere de la Web 2.0, în care internetul este deținut și controlat de către marile companii, precum Google și Facebook, la Web 3.0, în care controlul este descentralizat, fiind deținut de către utilizator. În ultima parte a anului 2021, sectorul NFT și Web 3.0 a atras capital în criptomonede în valoare de 1.8 miliarde de dolari.

Accesul în lumile virtuale din Metaverse se bazează fie pe dispozitivele VR/AR/MR, fie pe alte dispozitive care nu sunt VR, așa cum sunt tabletele, telefoanele inteligente sau consolele. Astfel, în 2022, dacă vrei să accesezi anumite zone ale Metaverse-ului poți să utilizezi dispozitivele Oculus Rift S sau Quest 2 pentru a ajunge în lumile Horizon sau poți să folosește browserul smartphone-ului pentru a vizita lumile Decentraland.

Roblox le oferă utilizatorilor de Windows, Android, macOS, Xbox One și iOS să intre în contact cu lumile digitale bazate pe moneda Robux, la fel cum se întâmplă și în cazul celor care accesează lumile virtuale The Sandbox (bazate pe token-ul SAND).

Cei care vor să ajungă în VR Chat au la dispoziție atât varianta desktop (Windows), cât și pe cea de conectare prin intermediul dispozitivelor Oculus VR, Steam VR și Oculus Quest (pentru a beneficia de o experiență inegalabilă din punct de vedere al interacțiunii).

Lumile Second Life sunt deschise tuturor utilizatorilor de Windows și macOS pentru că nu implică niciun dispozitiv VR, în timp ce lumile Fornite se adresează celor care dețin dispozitive Switch, Windows, Xbox Series, Xbox One, Playstation 4 și Playstation 5.

Metaverse-ul atrage oamenii din întreaga lume, până în 2024 așteptându-se ca 1.78 miliarde de oameni să se conecteze prin intermediul dispozitivelor VR. 66% dintre oameni consideră că în curând Metaverse-ul va înlocui cu succes actualele rețele de social media, devenind alternativa ideală la viața cotidiană.

Cele mai citite articole