Înainte de a urma un curs de lucrător în comerţ, potenţialii cursanţi trebuie să se întrebe dacă sunt pregătiţi pentru a lucra în acest domeniu, dacă deţin toate calităţile necesare pentru a avea succes şi dacă pot dezvolta o carieră în acest sens.
Fiind o meserie care nu dispare niciodată, ba mai mult, locurile de muncă în acest domeniu sunt din ce în ce mai multe, tot mai multe persoane se înscriu la un astfel de curs pentru a-şi spori şansele de angajare. Cei care se gândesc serios să îmbrăţişeze această meserie şi să îşi dezvolte o carieră în acest sens, cu un job de viitor, trebuie să ştie că vor avea numeroase responsabilităţi şi sarcini zilnice cărora trebuie să le facă faţă.
Principalele calităţi pe care trebuie să le prezinte toţi aspiranţii la funcţia de lucrător în comerţ
Cele mai citite articole
Pentru a deveni lucrători în comerţ, cei interesaţi trebuie să prezinte următoarele calităţi:
- să fie atenţi la detalii. Lucrătorii în comerţ trebuie să fie atenţi la fiecare detaliu, să vadă atunci când ceva este pus în alt loc decât ar trebui sau când clienţii par a avea nevoie de ajutor şi nu ştiu cui să se adreseze;
- să se organizeze foarte bine. Un lucrător în comerţ va avea zilnic diferite sarcini, vă trebuie să lucreze cu un număr ridicat de clienţi şi să îşi îndeplinească atribuţiile. O bună capacitate de organizare îi va ajuta să abordeze fiecare caz în funcţie de importantă şi de prioritate;
- să aibă bune abilităţi de comunicare. Un lucrător în comerţ trebuie să nu fie o persoană închisă, inhibata, ci să fie o persoană deschisă discuţiei cu clienţii şi cu colegii. Trebuie să ştie cum să comunice cu persoane de diferite categorii sociale şi vârste, astfel încât să le ofere asistenţă necesară;
- să aibă stăpânire de sine. Deseori, lucrătorii în comerţ se pot confrunta cu numeroase nemulţumiri din partea clienţilor, uneori chiar cu injurii sau cu un ton ridicat. De aceea, trebuie să prezinte stăpânire de sine, să nu răspundă urât şi să îşi controleze foarte bine emoţiile;
- să poată lucra în echipă. Lucrătorii în comerţ fac parte de regulă dintr-o mare echipă. A munci cu şi pentru oameni reprezintă un mare avantaj al acestora. Respectul faţă de colegi şi de manageri este foarte important;
- să reziste la stress şi la un program prelungit. Deseori, lucrătorii în comerţ au diferite responsabilităţi care îi pot stresa şi îi pot solicita la maxim, iar administratorii le pot cere să rămână peste program.
Indiferent de unitatea în care vor lucra, lucrătorii în comerţ trebuie să prezinte pe lângă experienţă, dovada că au absolvit un curs în acest domeniu şi, o dată angajaţi, să facă dovadă că sunt persoane amabile şi comunicative cu toţi clienţii pe toată durata programului.